kolmapäev, 20. november 2019

Lasteaia õpikeskkondade kaardistus


Järgmine ülesanne minu Haridustehnoloogia  I praktika käigus oli kaardistada õpikeskkonnad, mida lasteaias kasutatakse. Antud ülesande puhul kitsendasin mina käesolevat ülesannet konkreetselt minu praktikarühmaga. Seda just sellepärast, et aidata praktikarühma õpetajaid saamaks selgem pilt nende poolt kasutatavatest õpikeskkondadest, nende rohkusest või vähesusest. 

Kaardistamise meetodiks valisin küsitluse ning sihtrühmaks praktikarühma 6-7 aastased lapsed, 2 rühmaõpetajat, 5 lapsevanemat, kes soovisid veidi rääkida iseenda ja lapse poolt kasutatavatest veebilehtekülgedest.
Tulemused kajastuvad alljärgneval mõistekaardil:








Nagu mõistekaardilt selgub, siis ega neid õpikeskkondasid ülemäära palju kokku ei tulnud. Minu subjektiivse arvamuse kohaselt isegi oodatust kesisemalt, just eelkõige just õpetajate poolelt lootsin mitmekesisemat tulemust.
Lapsevanematelt saadud tulemustest järeldan ma, et kas nad ei julgenud suusõnaliselt öelda, milliseid veebilehti nad kasutavad, ei tulnud kohe meelde või nagu osad vanemad mulle vastasid, et nad üritavadki kodus hoida nuti-aega minimaalsena. Samas see pani mind ennast mõtlema, et äkki oleks vanematele pidanud lähenema teise meetodiga nt anonüümne küsimustik ning võibolla oleks ka vastused tulnud  teistsugused. 
Laste poolelt on tore tõdeda, et ka nemad oskasid ise välja tuua mõned veebileheküljed,mida nad arvutis kasutavad. Nendeks oli väga paljudel YouTube, Lasteekraan.ee, mõnel ka Facebook.

Kui me õpetajaga koos tulemustele pilgu peale heitsime, siis tema ei näinud tulemustes väga üllatunud olevat. Õpikeskkondade kasutamise vähesuse taga on taaskord tihe päevakava lastel ning vähene õppetegevustest vaba aeg. 
Mul oli väga hea meel soovitada õpetajale peale nende kasutusesolevate veebilehekülgede veel päris mitmeid, mida mina ise praktiseerin. Näiteks Kahoot, Krokotak.com, Learningapps.com, Frepy.eu. Kooliksvalmis.ee. Nende viie minu poolt soovitatud veebilehekülge jõudsime ka õpetajaga koos tutvuda, vaatasime koos, mida põnevat lastega seal toimetada saab.
Mulle väga meeldis, et sain olla oma teadmistega kasulik ning anda kolleegile positiivse tunde iseseisvaks edasi uurimiseks.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar