Järgmine ülesanne minu Haridustehnoloogia I praktika käigus
oli kaardistada õpikeskkonnad, mida lasteaias kasutatakse. Antud ülesande puhul
kitsendasin mina käesolevat ülesannet konkreetselt minu praktikarühmaga. Seda
just sellepärast, et aidata praktikarühma õpetajaid saamaks selgem pilt nende
poolt kasutatavatest õpikeskkondadest, nende rohkusest või vähesusest.
Kaardistamise meetodiks valisin
küsitluse ning sihtrühmaks praktikarühma 6-7 aastased lapsed, 2 rühmaõpetajat,
5 lapsevanemat, kes soovisid veidi rääkida iseenda ja lapse poolt
kasutatavatest veebilehtekülgedest.
Tulemused kajastuvad
alljärgneval mõistekaardil:
Nagu mõistekaardilt selgub,
siis ega neid õpikeskkondasid ülemäära palju kokku ei tulnud. Minu subjektiivse
arvamuse kohaselt isegi oodatust kesisemalt, just eelkõige just õpetajate
poolelt lootsin mitmekesisemat tulemust.
Lapsevanematelt saadud
tulemustest järeldan ma, et kas nad ei julgenud suusõnaliselt öelda, milliseid
veebilehti nad kasutavad, ei tulnud kohe meelde või nagu osad vanemad mulle
vastasid, et nad üritavadki kodus hoida nuti-aega minimaalsena. Samas see pani
mind ennast mõtlema, et äkki oleks vanematele pidanud lähenema teise meetodiga
nt anonüümne küsimustik ning võibolla oleks ka vastused tulnud
teistsugused.
Laste poolelt on tore tõdeda,
et ka nemad oskasid ise välja tuua mõned veebileheküljed,mida nad arvutis
kasutavad. Nendeks oli väga paljudel YouTube, Lasteekraan.ee, mõnel ka
Facebook.
Kui me õpetajaga koos
tulemustele pilgu peale heitsime, siis tema ei näinud tulemustes väga üllatunud
olevat. Õpikeskkondade kasutamise vähesuse taga on taaskord tihe päevakava
lastel ning vähene õppetegevustest vaba aeg.
Mul oli väga hea meel soovitada
õpetajale peale nende kasutusesolevate veebilehekülgede veel päris mitmeid,
mida mina ise praktiseerin. Näiteks Kahoot, Krokotak.com, Learningapps.com,
Frepy.eu. Kooliksvalmis.ee. Nende viie minu poolt soovitatud veebilehekülge
jõudsime ka õpetajaga koos tutvuda, vaatasime koos, mida põnevat lastega seal
toimetada saab.
Mulle väga meeldis, et sain
olla oma teadmistega kasulik ning anda kolleegile positiivse tunde iseseisvaks
edasi uurimiseks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar