reede, 11. oktoober 2019

eTwinningu veebiseminar

Aine Õppimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas aine raames kuulasin veebiseminari eTwinningu parimatest projektidest.
Seminari kuulamise järel pidin leidma vastused kahele küsimusele.

1.  eTwinningu võimalused minu õpetaval/õpetataval haridustasemel.

Olles ära kuulanud eTwinningu veebiseminari ning nende koduleheküljelt infot juurde lugedes, olen ma veendunud, et ka lasteaiaõpetaja saab oma töös loodud keskkonda ja võimalust väga hästi ära kasutada. Kuna lasteaias on orgaaniliselt palju lihtsam teha lõimitud ja nö projektipõhiseid tegevusi, siis lihtsustab eTwinning seda veelgi.
Õpetajale on see suurepärane võimalus oma ideede realiseerimiseks ja eneseväljenduseks, eriti lasteaiaealiste lastega töötades tekib ideid ja loomingulist materjali väga palju. Jagada enda ideid teiste Euroopa õpetajatega ja võtta osa teiste inimeste ideedest erinevate maade üleste koostööprojektide näol. Registreeritud liikmena saab õpetaja algatada projekte, leida koostööpartnereid, osaleda erinevates gruppides ja õpetajatubades ning online veebikoolitustel. Lastega erinevates projektides osalemine rikastab nende mõttemaailma, toob lasteaiapäevadesse uudsust ja põnevust, annab võimaluse tutvuda teiste maade kultuuriga ning miks mitte leida endale ka sõpruslasteaed.
Lisaks saab õpetaja osaleda erinevatel online seminaridel, veebikursustel ning korraldatakse kutsealase arengu töötubasid ja teemakonverentse. Kõike seda selleks, et õpetajatel oleks eTwinningus võimalus end kutsealaselt arendada.


2. Veebiseminari kui tehnilise lahenduse võimalused ja kasutajakogemus?
Veebiseminar on iseenesest ju reaalajas toimuv seminar, kus osalejatel on võimalik koolitust jälgida endale sobivas kohas. On see siis töökohal, koolis, kodus jne. Seminarist osavõtmiseks on põhimõtteliselt tarvis kolme asja: infotehnoloogilist seadet, Interneti ühendust ning mugavamaks kuulamiseks ka kõrvaklappe. 
Minul isiklikult küll varasem taoline veebiseminaril osalemise kogemus puudub, aga esimene kogemus  jättis mulle väga positiivse mulje. Kellele ei meeldiks, kui ei pea planeerima ja kulutama aega sellele, et reisida hoopis teises asukohas toimuvale koolitusele. Mina sain koolituse ajal olla oma kodus, teetass arvuti kõrval ja kuulata. Hoides sellega kokku nii raha kui ka õpetaja  jaoks niigi nappi vaba aega. Ja tegelikult piisab ükskõik millisest infotehnoloogilisest seadmest, mis võimaldab veebiseminaride keskkonna rakendust käivitada, kasvõi tahvelarvuti või nutitelefon, ei pea olema arvuti olemasolu.
Positiivse üllatusena sain mina juurde teadmisi, et veebiseminari tarkvara ei võimalda mitte ainult kõige lihtsama slaidi, pildi ja hääle edastamise võimalust vaid samuti saab viia läbi küsitlusi, gallupeid, teste.  Koostada tagasiside küsimustikke ja anda sõna veebiseminari osalejatele nii sõnas, pildis kui hääles. Riputada süsteemi üles seminari materjale ning registreerida seminaril osalejad, saata automaatseid meeldetuletusi/infot seminarile registreerunutele, salvestada seminare ning anda võimalus neid uuesti kuulata/vaadata ning analüüsida osalemist ja tagasisidet. 
Ma arvan, et selline interaktiivne ja külluslik võimalus töötajana ise koolitustest osa saada või tööandjana koolitusi, koosolekuid korraldada, muudab veebiseminarid tulevikus veelgi atraktiivsemateks.  Tegin tutvust HITSA kodulehel pakutavate veebiseminaride valikuga ning kindlasti hoian taolistel võimalustel edaspidi veelgi sagedamini silma peal.

Kokkuvõtteks võin öelda, et sain üpris kasuliku kogemuse osaliseks


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar