laupäev, 5. detsember 2020

Sisekoolituskava analüüs

 Antud ülesanne aitab mul analüüsida oma läbiviidud sisekoolitust, kuidas see kulges ning, mida järgmiseks korraks tehtust õppida.

  • Kuivõrd oli kasu koolituskava koostamisest, kui palju seda reaalselt jälgisid, või tuli teha jooksvalt palju muudatusi, täiendusi? 

Koolituskava koostamisest oli väga palju abi. Tänu sellele sain oma esmased mõtted kirja panna, neid mitu korda muuta ja täiendada, mõelda läbi koolituse loogilisem ülesehitus ja kulgemine. Kindel plaan, mis oleks läbi mõeldud ja millele toetuda ongi minu arust eduka koolituse läbiviimise eelduseks. Kui ma kujutaksin endale, ette, et  oleksin lihtsalt ekspromt läinud koolitust läbiviima, siis oleks seal kindlasti võinud paljud asjad ebaõnnestuda ning ka koolitusele tulnute silmis oleks see välja paistnud ettevalmistamata ja mitte nii produktiivne. Teema mitte ettevalmistamine läheks ka minu enda loomusega vastuollu. Mulle ei meeldi teha tegemisi poolikult ning sellega raisata ka teiste inimeste aega. 
Kuna kava sai minu meelest üsna hea, siis toetusin sellele täielikult, jälgisin kella, et kõik koolituse blokid saaksid ettenähtud aja, sest oluline oli edastada nii teosreetiline pool kui ka jätta aega praktiliseks harjutamiseks. 
Muutsin ainult nii palju, et kui ma algselt ei plaaninud teha pabaerkandjald LearningApps keskkonna juhendit, siis seda ma siiski tegin. Ja see oli hea mõte. Kolleegid said jooksvalt teha ise oma märkmeid või tähelepanekuid koolituse slaididele ning nagu ma hiljem tagasisidest ka lugesin, siis see paberkandjal koolituse materjal meeldis neile väga. Tegelikult ei oleks see paberkandjal koolitusmaterjalide mõte iseendal plaanis olnudki, kui käesoleva aine õppejõud mulle seda mõtet andnud ei oleks. Niiet ühest potsentsiaalsest puudujäägist päästis mind see ning ma olen väga tänulik.

  • Koolituse planeerimine ja läbi viimine - mis läks hästi, mis halvasti. Põhjenda! Mida oleksid teinud teisiti. Anna hinnang oma koolitusele. Kuidas sul enda arvates läks? Too välja oma õppimise kohad.

Koolituse läbiviimine ja planeerimine läksid hästi. Mina ise tundisn end koolituse läbiviimisel hästi, enesekindlalt ning teadsin, millest räägin. Koolituse slaidid olid ettevalmistatud ning koolitusele tulnud said jooksvalt neid oma märkmetega täiendada. Praktilise osana paaritöö kulges ka üldiselt kenasti, üks paarilistest, see aktiivsem ning julgem pool, haaras ohjad ning hakkas ise tegutsema konto loomise ning veebilehel navigeerimisega. Siit joonistus ka mulle välja need kolleegid, kellele hiljem rohkem tähelepanu pöörata ning ise huvi tunda ja küsida, et kas nad on veebikeskkonda kasutanud või millist abi nad minult vajaksid.

Miinuspoolena võiksin välja tuua selle, et kuigi ma ise pidasin koolitusblokkide läbimisel ajas püsimiseks silmaga kella, siis unustasin teistele koolituse alguses rääkida täpsemalt, kui kaua meil mingi osa läbimiseks aega on. 
Sain kogeda ka seda, et kui koolitatavad ei ole antud keskkonnaga väga tuttavad, siis selles orienteerumine võtab üksjagu rohkem aega. Ehk siis praktilisele poolele oleks julgesti veel olnud aega vaja võtta, kuid kahjuks lõunane aeg, mil õpetajad saavad laste uneajal koolitusel üldse osaleda, seab omad piirangud koolituse kestvusele. Järgmine kord enne koolituse läbiviimist pean aja arvestamisel tegema pisut rohkem eeltööd ning teada saama kuivõrd koolitatavad on teemaga tuttavad või mitte.

  • Milline oli tagasiside osalejatelt. Mis neile meeldis, mis oli nende jaoks keeruline, mida nemad soovitaksid, vajaksid?

Osalejate tagasiside oli väga positiivne. Esmamulje veebikeskkonnast neile meeldis, kuigi nagu nad ise kirjutasid, siis Learningapps-i võimalustega tutvumiseks ja süvitsi minekuks on vaja iseseisvalt uurida. Leida see, mis olemas on ja ennast kõnetab ning sinna ise juurde hakata lisama oma tehtut. 
Osalejatele meeldis paberkandjal koolitusematerjal, sest nad said jooksvalt märkmeid teha ning pabermaterjal, see mida käega katsuda ja ka nädalaid hiljem sahtlist välja võtta saab ning selle järgi koolitust uuesti samm-sammult meenutada, on kõige praktilisem variant. 
Keeruliseks pidasid nad äppide rohkust, millega esmalt tutvuda ning seda, et ise oma äpi loomine on õpetaja jaoks väga ajamahukas. Loomulikult ei loonud ma sealjuures õpetajatele illusiooni, et kõik valmib hetkega, kuid loodan, et sisendasin neile enesekindlust, et mida rohkem antud veebikeskkonnas toimetada, seda käepärasemaks saab ning lihtsamaks, vähem aega nõudvaks muutub ka ettevalmistusprotsess. Samuti paluti edaspidist tuge ja nõustamist, kui peaks abi vaja olema. Loomulikult seda ma ka teen!

  • Too välja millised ettepanekuid muudatuste tegemiseks tegi õppejõud ja kaasüliõpilased ning mida muutsid lähtuvalt tagasisidest oma koolituskavas.  

Õppejõud andis head näpunäited seoses aegajalt toimuvate hooldustöödega LearningApps veebilehel. Et ma enne koolituse läbiviimist veenduks ega ei ole minu planeeritud koolituspäeva antud veebilehel hooldustöid. Õnneks ei olnud, kuid see pani mind mõtlema täiesti uuele aspektile ettevalmistus protsessis.
Samuti andis õppejõud mõtte printida veebilehe juhend paberkandjal materjaline koolitusele tulnutele kätte jagamiseks. Seda ma ka tegin. Otsisin internetist ühe juba varem koostatud LearningApps juhendi ning koostasin selle ümber oma koolituse slaidid. Loomulikult viitasin ka algsele juhendi koostajale, kelle materjali kasutasin. Antud muutuse sisseviimisega olen ma väga rahul ja olid rahul ka koolitusel osalejad. 
Oli ka ettepanek mõelda variandile, et kui kõik õpetajad ei saa tulla või kui internetiühendus veab alt. Sellistel juhtudel aitab samuti kas koostatud paberkandjal materjal, mille järgi saavad õpetajad ise samm-sammult veebikeskkonnaga tutvuda või siis lükata koolitus täiesti edasi, mõnele muule kuupäevale. Õnneks ei juhtunud kumbagi viimastest variantidest, kuid loomulikult tuleb proovida mõelda erinevatele võimalikele stsenaariumitele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar